A court in Iran has lifted a ban on the activities of Reuters after the news agency reportedly paid a fine and published a statement of apology.
According to Iranian media outlets, the news agency was allowed to resume its operations in the Islamic Republic after it received the court’s verdict last week. Reuters offices in the Iranian capital were shut down last year after Iranian female martial artists filed a lawsuit against the agency. The Iranian athletes sued Reuters for defamation after it branded them as “assassins” in a report published in February 2012. Reuters also faced a lawsuit from the Iranian government over the same report. The news agency said in a statement that the report was an error by its producer in Tehran and promised not to make such errors again. "We acknowledge this error occurred and regard it as a very serious matter… and [we] have taken appropriate steps to prevent a recurrence," said Reuter editor-in-chief Stephen J. Adler in March 2012.