شبکه سعودی العربیه در اقدامی عجیب، ادعای مضحک سرکرده ارتش موسوم به " آزاد " سوریه را در سایت خبری خود منعکس کرد.
شبکه سعودی العربیه با استناد به سخنان سلیم ادریس سرکرده گروهک تروریستی موسوم به " ارتش آزاد " سوریه، نوشت: «سلیم ادریس رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه روز شنبه ضمن انتقاد شدید از تفاهم نامه وزیران خارجه آمریکا و روسیه درباره خلع سلاح شیمیایی رژیم سوریه، مقامات بلند پایه روس را به دریافت رشوه از رامی مخلوف پسر دایی بشار اسد متهم کرد». العربیه افزود: ادریس با متهم کردن پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به دریافت رشوه از پسر دایی بشار اسد، گفت: «مدارکی در این باره در دست دارم و هر کس بخواهد می تواند با مراجعه به دفترم آنها را مشاهده کند». به نوشته العربیه، ادریس در یک کنفرانس مطبوعاتی در واکنش به تفاهم نامه کری و لاوروف، گفت: «ارتش آزاد سوریه، شرکت در مذاکرات ژنو ۲ را به شرط حذف اسد و رژیمش از روند سیاسی آینده قبول خواهد کرد». العربیه در ادامه، از این که ولادیمیر پوتین، روز گذشته مخالفان سوری را " تروریست " خوانده و آنها را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم حومه دمشق متهم کرده، ابراز ناخشنودی کرد. جالب این که هیچ یک از رسانه هایی که سخنان سرکرده ارتش آزاد را منعکس کردند، به این ادعای سلیم ادریس اشاره نکرده اند و حتی در صورت وجود چنین ادعایی، آن را قابل انعکاس ندانسته اند؛ اما العربیه در اقدامی مضحک، رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه را به دریافت رشوه از پسر دایی بشار اسد متهم می کند! این شبکه سعودی توضیح نداد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که به پیشنهاد بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان - بزرگترین صادرکننده نفت با درآمد نفتی بالغ بر ۳۳۰ میلیارد دلار - پاسخ منفی داده و " قراردادهای تسلیحاتی طولانی مدت و چند ده میلیارد دلاری " با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و " گسترش نامحدود نفوذ " در این کشورها را به هیچ انگاشته، چطور ممکن است با " رشوه " پیشنهادی از سوی کشوری که ثروتمندترین مقام آن، با فقیرترین شاهزادگان عرب خلیج فارس برابری نمی کند، تطمیع شده باشد؟!!